A BLOG WITH A THOUSAND STORY...

Tuesday, February 21, 2012

:: Tahniah manusia manusia ::

manusia..memang tak pernah puas..dah dapat yang baru..yang lain dibuang..dah dapat yang mampu bagi segala..yang lama dicampak jauh..cubalah belajar menghargai..

manusia..cepat lupa..matlamat sebenar lain..tapi bila dah digoda oleh syaitan..terus lupa hasrat yang sebenar..jangan sampai terjerat dengan pujukan syaitan sudahlah..

manusia..terlalu bongkak, riak, takbur..pangkat, darjat, harta bukan boleh bawa ke mati..di depan ALLAH S.W.T kita semua sama..itu bukan tiket tuk kau menunjuk nunjuk..sedarlah..

manusia..hipokrit..perlu ke??be yourself..tunjukkan diri kau yang sebenar..cukuplah berpura pura..semua "kehipokritan" kau dah terbongkar..cukuplah..

manusia..jangan terlalu mudah menghakimi orang..kita bukan perfect..kau, keluarga kau, kawan kawan kau..semua tak perfect..sekali kesalahan orang tu yang kau nampak..sampai ke mati kau fikir dia jahat..patut ke?? kau tak pernah buat salah..?? perfect sangat ke kau tu?? tak kn!!..

aku cuba tak ikut jejak langkah kepelbagaian perangai manusia ni..tapi siapa aku..aku juga manusia..bagi aku..lebih baik aku diam..aku dengar..dari aku berkata..sebab tu, TUHAN kurniakan manusia 1 MULUT dan 2 TELINGA..harus banyak mendengar..!!

SERIUS AKU TERKILAN DENGAN MEREKA MEREKA NI!!!

KENAPA harus aku??


No comments:

Post a Comment